środa, 5 marca 2014

LUIKU nagrywa Pola Monola+Coca Cola Franka Kimono




Legendarny już polski hit lat 80-tych “Pola monola plus Coca Cola” otrzymał nowe brzmienie. Utwór został wykonany przez ukraiński zespół Luiku, który dostał na to zgodę autora utworu, Andrzeja Korzyńskiego.
Andrzej Korzyński jest zarówno autorem wizerunku Franka Kimono, jaki i autorem muzyki i tekstu do wielu wykonywanych przez niego utworów, wliczając również “Pola monola plus Coca Cola”, który jest popularny do dnia dzisiejszego i przeżył już niejedną próbę opracowania. Według autora do tej pory nikomu  nie udawało się zrobić dobry cover na ten utwór - zbyt trudno połączyć idee i energetykę tego utworu ze współczesnym brzmieniem. Nie mniej jednak, za słowami autora, Ukraińcom to się udało. Po zapoznaniu się z wersją demo, Andrzej Korzyński docenił styl wykonania lidera Luiku- Dmytra Tsyperdyuka i wyraził zgodę na opracowanie.
Dmytro już od dłuższego czasu marzył o tym, by wykonać ten utwór. Tak o tym wspomina: „Pierwszy raz usłyszałem ten utwór jako nastolatek, w latach 80-ch, leciał w polskim radio. Kiedy nadarzyła się okazja, postanowiłem jej nie zmarnować. Za pośrednictwem menedżerów przekazałem Andrzejowi Korzyńskiemu moje demo, a on z kolei przekazał mi swoją opinię. Było to coś w stylu „Fajny facet”. To mi w zupełności wystarczyło, by zamknąć się w studiu i dokończyć pracę nad utworem.”
Zapraszamy do słuchania:  Pola Monola plus Coca Cola by LUIKU